İnsanın kendi kendinin doktoru olması...

Selam!
Bu yazımda yaşadığım doktor hataları sebebiyle nasıl kendi kendimin doktoru olduğumu anlatmak istedim. Kanserimin idrar yolu enfeksiyonuyla karıştırılarak sürekli antibiyotik kullanmak zorunda kalmam, griplerimin yine birçok kez bakteri enfeksiyonlarıyla karıştırılarak yanlış ilaçların verilmesi sonucu bağışıklığımın çöküp 3 ay grip kalmam gibi kabuslar yaşamam beni kendi hayatım için doktorculuk oynamaya itti.

Yanlış tedaviler...

Bundan 2 yıl önce boğaz ağrısı şikayetiyle sağlık ocağına gitmiştim. Kendi doktorum izinde olduğu için sistem beni başka doktora yönlendirdi. Boğaza bakmak dili baskılamak için kulirlz anılan çubuğa bile gerek kalmadan gözünün ucuyla teşhis koydu ki (!) bana antibiyotik verdi. Aldım kullandım ve 2 hafta içinde boğaz ağrım feci bir gribe döndü. Kendi doktorum izinden geldiğinde direk ona giderek durumu anlattık ve muayene oldum. Yanlış teşhis konulduğunu ve yine tedavi sebebiyle bağışıklığımın çöktüğünü evden dinlenip dışarı çıkarken maske takmam gerektiğini söyledi. Tabi bana bunu yapan doktordan Sağlık Bakanlığı'nı arayarak anında şikayetçi olduk.

Bir diğer örneğim ise 1 yıl önce yaşadığım; griple başlayan sonrasında sadece boğazımda bir ağrı ve feci bir ses kısıklığıyla devam eden bir hastalıktı. Canınız yanınca doktor belki bir şey yapar en azından acınız diner diye ve her farklı doktora bir şans vererek, güvenerek gidiyorsunuz neticesinde. Gittiğim doktor boğazıma dikkatlice bakarak hamile olup olmadığımı sordu (?). Kimliğimde bekar yazdığını dile getirdiğimde bakmadığını söyleyerek güldü. Böyle de bir garip diyalog yaşadık. Sonrasında boğazımın iltihaplı olduğunu ve bana penisilin grubundan hem iğne olarak hem de hap olarak antibiyotik verdi. Tek böbrekli olduğumu ve bir sendromum olduğunu söylesem de kullanabilirsin problem yok dedi. O zamanlarda da tahlil yapmadan antibiyotiğin verilmediği gündemde olan günler. İlaçlarımı alarak iğnenin yapılması için hastaneye geri gittim. Tam iğnemi olacakken birden vazgeçtim ve eve döndüm. Abartmayarak söyleyebilirim ki 3 gün boyunca sadece sarımsak, soğan yeyip yani doğal antibiyotik alarak, zencefil, limon kullanarak yaşadım. 3. gün kendimi çok iyi hissederek kendi aile hekimime gittim (buarada aile hekimimi değiştirdim yani böyle bir hakkınız var). Doktor, sistemimde yazılan ilaçları görüp şok olarak "bu kadar ağır ilaçlar verildiğine ve boğazında hiçbir şey olmadığına göre ya mucize oldu iyileştin ya da yanlış teşhis konuldu" dedi. Durumu anlattığımda yapmış olduğum "doktorculuğun" doğru bir şey olduğunu ama çok bilinçli yapılmasını ve yine tabi ki yanlış teşhis konulduğunu üstüne basa basa söyledi. Demem o ki .gerçekten çok iyi doktorlar var ama iki katta bilinçsiz, mesleği meslek olduğu için, duygularını asla katmadan doktorlar da var.


Doktorculuk nasıl oynanır?

Öncelikle grip, bakteriyel enfeksiyonlardan bazıları, kas ağrısı. baş ağrısı, hafif yaralar vb. acısı büyük ama tıbbi olarak basit diye nitelendirilen hastalıklardır. Aynı zamanda en sık ve en fazla ilaç kullanımı olan hastalıklardır.
Bizim acı derecemiz o kadar düşük ki kısa zamanda halledebilmek adına ilaç alıp yüzeysel çözüm buluyoruz. Şunu bilin ki aldığınız hiçbir ağrı kesici, antibiyotik, kas gevşetici vb. tamamen çözüm olmayacaktır. Birde üstüne böbreklerinize ağır tahribat yaratmaktadırlar.

Doğal antibiyotikler: soğan, sarımsak, kefir, ıspanak, turp, brokoli, zencegil, kırmızı biber, kivi, pırasa, nardır. .İltihaplı bir hastalığınız var ise (özellikle boğazınızda) ve de tansiyonla alakalı bir rahatsızlığınız yoksa bu meyve - sebzeleri tüketebilirsiniz.

Bunun gibi birçok hastalığı araştırarak ve doktorunuza sorarak kullanabilirsiniz ve lütfen kullanın. Ulaşmanız adına aşağıya bir kaç tane kaynak bırakıyorum;

(Kaynak: https://www.ntv.com.tr/galeri/saglik/mutfaktaki-10-dogal-antibiyotik-18-kasim-avrupa-antibiyotik-farkindalik-gunu,ke1jcGscikWX9cevgCa6fQ )

https://www.sabah.com.tr/galeri/saglik/gribe-karsi-ev-yapimi-dogal-ilaclar/2

https://www.ntv.com.tr/galeri/saglik/gribe-karsi-10-dogal-savasci,Np1zzaiIukSWOigUOuJt5w


Yorumlar